Sunday, August 12, 2018

Seminar Kaunseling

Bismillahirrahmanirrahim,

Assalamulaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, saya akan menceritakan seminar kaunseling ini yang dianjurkan oleh Mahasiswa Sarjana Muda Pendidikan (Bimbingan dan Kaunseling) Kohort 2 & 3 ICCE-IIUM Kuala Lumpur dan dikerjasama dengan Persatuan Kaunseling Antarabangsa Malaysia (Perkama International). Pada hari tersebut, saya merupakan 'photographer' dan ia agak sukar untuk menangkap gambar MC, penceramah dan penonton kerana ia merupakan kawasan yang kecil untuk mengadakan seminar di ASIQS. Saya cuba sedaya upaya untuk mencari ruang yang tidak menghalang penonton untuk menangkap gambar dan saya tidaklah mengambil gambar di seminar itu sahaja, saya juga mengambil gambar di kawasan kanak-kanak dan di tempat pendaftaran juga. Alhamdulillah sepanjang program tersebut, berlancar dengan baik sekali dan kami kelab phtotography dapat pengajaran juga dan satu-satunya ialah carilah peluang walaubagaimana cara yang kamu gunakan dan janganlah kamu gunakan cara yang salah. Jika kami menerangkan cara ketika di seminar tersebut ialah kami cuba sedaya upaya mencari ruang untuk menangkap gambar dan kami tidak mahu kamu semua terasa tertekan dengan kami. Akhir sekali, saya dan ahli kelab photography ingin meminta maaf kepada ibubapa,guru-guru dan sesiapa di sana jika kami ada buat secara sengaja atau tidak sengaja dan harap sekalian dapat maafkan kami. Sebelum itu, saya ingin kamu semua memberi komen supaya saya akan buat blog yang lebih baik daripada ini.

Terima kasih kerana membaca blog saya.




No comments:

Post a Comment

Moral lagu 'Never enough'

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, saya ingin memberikan moral lagu yang bertajuk 'never enough'. Apa yang saya dapat ...